Փաթիլ

Տասը տարեկան Բեքին կանգնած էր կենդանիների խանութի դիմաց և մեծ պատուհանից նայում էր շների և կատուների ձագերին։ Նա ժպտաց խնամված կենդանիներին՝ հուզված նրա ուշադրությունից։

— Հետաքրքիր է, որքա՞ն արժե այս մեկը,- մտածեց նա՝ ձեռքերը վերարկուի գրպանները դնելով։

Բեքին ներս մտավ և նայեց հիասքանչ շների և կատուների ձագերի ընտրությանը:

— Կարո՞ղ եմ Ձեզ օգնել,- մոտեցող մի տիկին հարցրեց.

— Ես նվեր եմ փնտրում քրոջս համար, միգուցե կատվի ձագ կամ շան ձագ: Սրանք ինչքա՞ն են,- հարցրեց Բեքին՝ մատնացույց անելով վանդակի մեջ գտնվող քոթոթների շարքը։

—Մենք ունենք քառասունհինգ դոլարից մինչև մի քանի հարյուր դոլար առժողությամբ, – պատասխանեց վաճառողուհին:

— Ես ընդամենը ինը դոլար և մի քանի ցենտ ունեմ, – տխուր ասաց նա:

— Կներեք, բայց մենք այդքան էժան կենդանիներ չունենք։

— Լավ, – ասաց Բեքին, երբ նա նայեց փոքրիկ խանութին:

Տիկինը գնաց մեկ այլ հաճախորդի օգնելու։

Բեքին քայլեց դեպի խանութի հետնամասը։ Նրա աչքերն ընկավ մի մենակ վանդակ մի անկյունում, որտեղ մի փոքրիկ թուլացած սպիտակ քոթոթ էր:

— Բարև փոքրիկ շնիկ, – ասաց Բեքին գրեթե անկենդան կենդանուն:

Քոթոթը բորձեց գլուխը բարձրացրել՝ ընդունելով Բեքիի ներկայությունը: Մի ականջը մի փոքր բարձրացավ, և նրա խոժոռված աչքերը կիսով չափ բացվեցին։

— Արի այստեղ տղա,- հուշեց նա շնիկին: Այն փորձեց վեր կենալ, բայց անմիջապես հետ ընկավ։

— Քեզ ի՞նչ պատահեց։ Լա՞վ ես,- հարցրեց Բեկին։

Վաճառողուհին նկատեց Բեքիին հետևի անկյունում և մոտեցավ։

— Ինչքա՞ն արժե այս շունիկը,- հարցրեց Բեկին։

— Օ՜, դու դա չես ուզում, – հառաչեց վաճառողուհին,- նա թույլ ոտք ունի և չի կարող քայլել։ Նա լավ ընտանի կենդանի չէր դառնա:

— Բայց եթե ես ցանկանամ գնել նրան, ի՞նչ առժե,- հարցրեց Բեկին։

— Ո՛չ, սիրելիս, նա չի՛ վաճառվում: Խնայեք ձեր գումարը կամ խնդրեք ձեր ծնողներին վերադառնալ ձեզ հետ և գնել այդ գեղեցիկ ձագերից մեկը, որը ցուցադրված է առջևում: Հիմա վազիր, սիրելիս, – հառաչեց տիկինը։

— Իմ քույրը կցանկանար այդ լակոտը, – ասաց նա, երբ վաճառողուհին շտապեց հեռանալ:

— Ցտեսություն, – ասաց Բեքին շունիկին: Նա դուրս եկավ խանութից և գնաց տուն՝ տխրելով իր կարեկցանքով թուլացած փոքրիկ շան հանդեպ:

Բեքիի մայրը զբաղված էր վաղվա՝ Սուրբ Ծննդյան օրվա համար ուտելիք պատրաստելով:

— Բեքի, ինչու չես գնում հեռուստացույց դիտելու կամ խաղալու: Քո քույրը այսօր կեսօրից հետո տանը չի լինի մինչև ժամը չորսը, այնպես որ դու ստիպված կլինես քեզ զբաղեցնել,- ասաց մայրիկը։

— Լավ, – պատասխանեց նա: Նա մտավ հյուրասենյակ և միացրեց հեռուստացույցը:

Նա չէր կարող չմտածել միայնակ քոթոթի մասին: Որքան շատ էր նա մտածում այդ մասին, այնքան ավելի տխուր էր դառնում։

— Կցանկանայի ինչ-որ բան անել այդ շունիկին ձեռք բերելու համար, բայց ես ոչինչ չեմ կարող անել, – խոստովանեց նա:

Քիչ անց նա հեռուստացույցով նկատեց մի տղամարդու և կնոջ, ովքեր խոսում էին «կյանքից ձեր ուզածը ստանալու» մասին: Նա բարձրացրեց ձայնը և լսեց:

— Դե, Էնդի, ինչպե՞ս է պատահում, որ մարդկանց մեծամասնությունը չի կարողանում հասնել իրենց նպատակներին կամ ստանալ այն, ինչ ուզում է կյանքից,- հեռուստացույցով տիկինը հարցրեց.

— Հետաքրքիր հարց է,- պատասխանեց տղամարդը,- և պատասխանը հիմնականում այն է, որ նրանք չեն հավատում, որ կարող են հասնել իրենց ուզածին: Եվ նրանք, ովքեր կարծում են, որ չեն կարող հետևել իրենց գաղափարներին և որոշումներին գործողություններով: Ամենակարևոր բաներից մեկը, որը կարող է հաջողության հասնել, գործողություն կատարելն է:

Տիկինը պատասխանեց, «դա այնքան պարզ է թվում»:

«Այդպես է,- համաձայնեց նա,- և մարդկանց մեծամասնությունը լավ պատկերացնում է, թե ինչ պետք է անեն, բայց նրանք քայլեր չեն ձեռնարկում և հանձնվում են: Եթե դա կարևոր է, ժամանակ կգտնես, ճանապարհ կգտնես, չես հանձնվի։ Երբ դուք դա անում եք, հասկանում եք ձեր սեփական ուժը»:

Տիկինը ժպտաց և հարցրեց իր հյուրին. «Լավ, Էնդի, ես ունեմ մի բան, որն ինձ համար կարևոր է, որը ես կարծում եմ, որ պետք է անեմ: Ի՞նչ անեմ, որ դա տեղի ունենա»։

Նա ժպտաց և պատասխանեց. «Դուք պետք է վստահ հավատաք, որ դա տեղի կունենա: Դուք պետք է ինքներդ ձեզ հարցնեք՝ «ի՞նչ կպահանջվի դա իրականացնելու համար»: Եվ հետո դուք պետք է քայլեր ձեռնարկեք և հավատարիմ լինեք իրականացնելու այդ կարևոր երազանքը: Եղեք համառ և մի հանձնվեք»:

Բեքին հուզված վեր թռավ աթոռից։ Նա գիտեր, թե ինչ պետք է աներ։ Նա հագավ իր վերարկուն և դուրս եկավ դռնից։ «Ես գնում եմ կենդանիների խանութ մայրիկ»:

«Զգույշ եղիր և շատ մի երկարացիր», – հորդորեց մայրը:

Կենդանիների խանութը զբաղված էր ամանորյա գնորդներով, որոնք վերջին րոպեին գնումներ էին կատարում: Բեքին մտավ խանութ և ուղղվեց ուղիղ դեպի հետևի անկյունը, որտեղ վանդակում էր նրա նոր ընկերը:

«Բարև տղա», ասաց նա ուրախությամբ: «Ես պատրաստվում եմ քեզ այստեղից հանել և ինձ հետ տուն տանել»:

Փոքրիկ լակոտն ավելի մեծ ոգևորությամբ պատասխանեց՝ զգալով ոգևորության մթնոլորտ Բեքիի ձայնում:

Բեքիի նախորդ այցելության նույն վաճառողուհին մոտեցավ։ «Կրկին վերադառնում եմ: Կարծում էի, որ նախկինում ասացի ձեզ, որ սա չի վաճառվում և…

Բեքին ընդհատեց. «Օհ, ներեցեք ինձ, տիկին, բայց», նա վարանեց և, վերագտնելով իր վստահությունը, ասաց քաղաքավարի, բայց խստորեն բարձրաձայն ձայնով.

Բեքիի անսպասելիորեն ուղղակի հարցից փոքր-ինչ հիացած՝ վաճառողուհին կանգ առավ և մի պահ մտածեց։

“Կներես. Սա չի վաճառվում», – պատասխանեց վաճառողուհին: «Հիմա գնա տուն»:

Հակադարձից չվախենալով՝ Բեքին շրջվեց և մոտեցավ երկրորդ տիկնոջը, որը, ըստ նրա, աշխատում էր այնտեղ: «Կներեք, տիկին, բայց ես կցանկանայի իմանալ, թե ինչ կպահանջվի այդ լակոտը գնելու համար»: հարցրեց նա՝ ցույց տալով անկյունում գտնվող միայնակ վանդակը։

Այս վաճառողուհին պատասխանեց. «Ես չեմ կարծում, որ դա վաճառվում է: Մենք ունենք մի քանի շատ գեղեցիկ լակոտներ առջևում…

Բեքին ընդհատեց, «բայց ես ուզում եմ, որ այդ մեկը լինի անկյունում։ Ի՞նչ կպահանջվի այդ լակոտին ձեռք բերելու համար»։

Վաճառողուհին մի պահ կանգ առավ և ասաց. «Դուք դա չեք ուզում: Այն վատ ոտք ունի և չի կարող վազել և ցատկել: Եվ դա չի կարող…»

Բեքին քաղաքավարիորեն, բայց անդրդվելիորեն նորից ընդհատեց, «դա ինձ համար նշանակություն չունի։ Ես գիտեմ, որ քույրս կսիրի այդ լակոտին: Ի՞նչ կպահանջվի այդ լակոտն ԱՅՍՕՐ գնելու համար»։

«Ցավում եմ, բայց մենք զբաղված ենք, և ես պետք է օգնեմ մի քանիսին», – ասաց վաճառողուհին՝ հեռացնելով նրան:

Հեռուստատեսությամբ նկարահանված տղամարդու տեսիլքը, որն ասում էր՝ մի հանձնվիր, նորից կրկնվեց Բեքիի մտքում: Նա նայեց շուրջը մեկ այլ աշխատակցի և նկատեց երրորդ անձի՝ տարեց տղամարդու, որը դուրս էր գալիս պահեստից:

«Կներեք ինձ, պարոն», – ձեռքով արեց Բեքին, – ես շատ կարևոր հարց ունեմ ձեր ընտանի կենդանիներից մեկի վերաբերյալ: Տղամարդը մոտեցավ և հարցրեց Բեքիին, թե ինչ է նա ուզում:

«Ես ուզում եմ, որ այդ լակոտն այնտեղ լինի, միայնակ: Ի՞նչ կպահանջվի հիմա այդ լակոտին ձեռք բերելու համար: Ես դա ուզում եմ որպես ամանորյա նվեր քրոջս համար»։

«Օ՜,- ասաց մարդը,- այդ փոքրիկ լակոտը վատ ոտք ունի, և նա այնքան էլ գեղեցիկ ընտանի կենդանի չէր դառնա: շատ եմ ցավում. Նա չի վաճառվում»:

Նրա ոգևորությունը մի փոքր թուլացավ, բայց նա հիշեց կրքոտ հեռուստատեսային հաղորդումը չհանձնվելու և այս երազանքն իրականություն դարձնելու միջոց փնտրելու մասին: «Ի՞նչ կարող եմ անել, որպեսզի դա տեղի ունենա»: նա ինքն իրեն հարցրեց. Նա շրջում էր խանութով և նորից ու նորից ինքն իրեն տալիս այս հարցը… վերջապես նա գաղափար ունեցավ:

Նա դուրս եկավ և հարցրեց տղամարդուն. «Որքա՞ն ուշ ես բաց այս գիշեր»:

— Մինչև ժամը վեցը,— պատասխանեց նա։

Այժմ ժամը չորս երեսունն էր։ Նա գիտեր, որ պետք է շտապի:

Կեսօրից հետո օդն ավելի էր սառչում:

Կենդանիների խանութի ժամացույցն այժմ ցույց է տալիս քառորդից վեցը: Բուռն օրն ավարտվում էր, և կենդանիների խանութի երեք աշխատակիցները թեթեւացած շունչ էին քաշում։ Վաճառողուհիներից մեկը նայեց խանութի շուրջը բազմաթիվ դատարկ վանդակների վրա, որոնք դատարկ էին, քանի որ նրանց բնակիչները Սուրբ Ծննդի համար նոր տներ էին գտնում:

Դրսի դուռը բացվեց։ Բեքին շտապեց լցված վստահությամբ և հայտարարեց.

«Ինչպես մենք ձեզ նախկինում ասացինք, դուք դա չեք ուզում», – պատասխանեց վաճառողուհին:

Բեքիի մայրը ներս մտավ՝ հրելով քրոջ սայլակը։

«Այդ լակոտը, որը վերադարձել է այնտեղ, հիանալի նվեր կլիներ քրոջս համար», – ասաց Բեքին՝ տանելով քրոջը դեպի անկյունում գտնվող միայնակ վանդակը:

Բոլոր երեք վաճառողներն էլ միավորվեցին Բեքիի, նրա քրոջ և նրա մոր հետ:

Տարեց տղամարդը նորից փորձեց բացատրել. «Ես իսկապես ցավում եմ, բայց այս փոքրիկ լակոտը չի վաճառվում: Նա վատ ոտք ունի, նա չի կարող քայլել, նա չի կարող ցատկել, նա չի կարող խաղալ…»,- տղամարդը կանգ առավ՝ նայելով Բեքիի սայլակավոր քրոջը: Նա կանգնած էր այնտեղ՝ սկզբում շփոթված, ապա արթնացած այն իրականությունից, որն առերեսվել էր իրեն:

Բեքիի քույրը նայեց փոքրիկ թուլացած լակոտին և ասաց. «Ես շատ կուզենայի ունենալ սա, որովհետև գիտեմ, թե ինչ զգացողություն է ունենալ ոտքեր, որոնք ճիշտ չեն աշխատում: Ես նրան կանվանեմ Ձյան փաթիլ, քանի որ նա յուրահատուկ նվեր է: Ես հասկանում եմ Snowflake-ը»:

Բոլորը կանգնած էին շուրջը՝ նայելով միմյանց, բոլորը գիտեին, որ բոլոր մասնակիցները հենց նոր ստացան Սուրբ Ծննդյան նվեր՝ կյանքի մասին շատ կարևոր դասի տեսքով:

Աղբյուր

Leave a comment